اقدام عملی
سه تا قورباغه در رودخانه روی برگی نشسته اند و بطرف پایین رودخانه میروند. یکی از آنها میخواهد جدا شود و تصمیم میگیرد که در آب بپرد. حالا چند تا قورباغه روی برگ باقی مانده اند؟...
عده ای جواب میدهند: «دو تا» . اما اشتباه است! سه تا. زیرا تصمیم به پریدن و پریدن دو چیز متفاوت است. شما تا حالا چند بار تصمیم گرفته اید رژیم بگیرید اما سه ماه بعد که روی ترازو رفته اید دیده اید وزنتان هیچ تغییری نکرده است؟! تا حالا چند بار تصمیم گرفته اید سیگار را ترک کنید اما روز بعد دوباره یک نخ کشیده اید؟! تا حالا چند بار تصمیم گرفته اید آخر هفته، اتاقتان را تمیز کنید اما اول هفته ی بعد دیده اید وضع آن نسبت به قبل بدتر شده است!؟ سرفرانسیس بیکن می گوید: «دانش، قدرت است» حق با اوست. اما چیزی را فراموش کرده، عبارتی که این جمله را کامل میکند:«دانشی که از آن استفاده شود، قدرت است» اگر شما چیزی را بدانید اما آن را در زندگی بکار نبندید، مثل این است که آن را اصلاً نمیدانید. به همین سادگی!
اگر از دیسیپلینی که در مطالب این وبلاگ وجود دارد؛ در راه موفقیت خود استفاده کنید مطمئن باشید از آن به بعد زندگی شما هیچ وقت مانند گذشته، نخواهد بود. قول میدهم! میزان موفقیت ما با تصمیمهای بزرگی که عملی شده است؛ سنجیده می شود. در راه رسیدن به موفقیتها و اهداف موردنظر خود، سختکوش و پایبند باشید. و اجازه ندهید رخوت و خستگی و ناامیدی شما را از پا در بیاورد. اگر در این لحظه ای که هستید قدری سختی را تحمل کنید بجایش در لحظه های آینده روزهای بهتری در انتظار شما خواهد بود. پس امروز مقاومت کنید تا برای داشتن موفقیتهای آینده، آماده تر باشید. چه بسیار افراد تیزهوشی که در برابر سختی های موقت روزانه، کم میاورند و تن به شکست همیشگی میدهند. موفقیت یک شبه لحظه ای هم از دست می رود!
گاهی در آن شغلی که هستیم یا موقعیتی که قرارداریم اینقدر فرو میرویم ورضایت بدون تلاش در ما بوجود می آید که دیگر نمیخواهیم به سطوح بالای موفقیت برسیم.من رضایت را به این معنی اصلاً نمیخواهم وقبول ندارم. رضایتی که در آن جنب و جوش برای سطوح دیگرموفقیت درآن نباشد بیهوده است.از اینرو طبق قوانین دیسیپلین، من همیشه دوست دارم بهتر وموفقترازهرروز باشم واین دوست داشتن،باعث تعهد درمن هم شده است.من به پیشرفت وخوشبختی، متعهد شده ام.دوستان بزرگ که دارید این مطالب را با شوق مطالعه میکنید:حتماً تصمیم بزرگ و تفکراتی عظیم درشما بوجود آمده اما ازاین لحظه به بعد باید این اندوخته ها رادر راه دیسیپلین تغییرخود بکارببندید.
چرا قبل از اینکه اقدامی برای تغییر انجام دهید میگویید:نمیشود! نمیتوانم! طبق کدام قانون، حرف میزنید. یا اگراقدامات قبلی شما با شکست مواجه شده است چراتمام فرصتهای دیگرموفقیت را ازدست میدهید!؟ اگر همیشه اقدامات شما با شکست روبرو شده یک جای کار می لنگد! راه خود یا دیسیپلین خود را تغییر دهید. تمام درها را بکوبید! بالاخره یک نفر خواهد گفت: بله! با شکستها، شرطی نشوید. قرار نیست همه اقدامات شما به یک نتیجه برسد؛ مگر اینکه همیشه یکجور رفتار کنید.انعطاف پذیر باشید. خود را برای آزمونهای مختلف، و شرایط گوناگون آماده کنید.افراد موفق، حاضرند کارهایی را انجام دهند که افراد ناموفق حاضر به انجام آن نیستند! زندگی بسیاری از افراد موفق را اگر دنبال کنید می بینیداکثر آنها دوران کودکی و جوانی سختی داشته اند.و حالا در دروان بزرگسالی آرامش و موفقیهای پشت سرهم را تجربه میکنند. ممکن است شما پدر ثروتمندی نداشته باشید. یا از جهت رشد،محیط زندگیتان، مناسب افکار شما نباشد!اگر همیشه اینگونه فکر میکنید حق با شماست! شما نمیتوانید جوری دیگر فکر کنید وباشید زیراهویت خود را اینگونه پنداشته اید!
نه! نه! من نمیخواهم باب میل شما صحبت کنم! تا کی میخواهید خود را بخاطرگذشته و دوران سخت کودکی، تنبیه کنید و دیگران را نبخشید!؟ چه بدست می آورید!؟کیفیت زندگی شما را گذشته و حتی حال شما تعیین نمیکند! بلکه اقدامات عملی امروز شما، باعث موفقیتها و تغییرات سریع در زندگی شما خواهد شد. امروز اولین روز از باقی عمر شماست. به هیچ وجه نمیتوانم قبول کنم آن را با ماندن در دیروزها از دست بدهید. بزرگی می گوید: اگر به گذشته برمیگشتم؛ اشتباهاتم را زودتر تکرار می کردم! پس خیالتان راحت باشد که هیچ کسی بدون اشتباه نیست. در واقع هیچ دیکته ای بدون خطا نیست! اگر قرار است وارد گود عمل شوید هر خطایی ممکن است سر بزند اما این دلیل نمی شود که تصحیح نکنید و یا از خود ناامید شوید.
من همیشه میگویم آن کس که به شما می گوید: نمی شود؛ تو نمی توانی ! به او بگویید: تو کدام اقدام عملی موفقیت آمیز در پرونده ی زندگی ات وجود دارد که حالا داری مرا از دیسیپلین موفقیت خود باز میداری!؟ تو جز تصمیهای ناموفق و رویاهای نیمه کاره، چه اندوخته ای؟! شما باور کنید هیچ بدست نیاورده است. زیرا هیچ آدم بزرگی، جلوی پیشرفت شما را نخواهد گرفت! بلکه داشته های شما را عظیم جلوه می دهد. وقتی دیدید که دیگران کمر به قتل آرزوهای شما بسته اند بدانید دارید راه درستی میروید! پس زودتر از همیشه بلند شوید. و در راه خود قدم بردارید. چیزی از دست نخواهید داد؛ زیرا در آخر حداقل خوشحال خواهید بود که باقی عمرتان را با رویاهای عملی خود زندگی کرده اید. بنظر شما این کمترین دستاورد، شما را به آرامش و خوشبختی نزدیک نخواهد کرد؟
دیگر نمی گویید: خواستم، نشد! بلکه می گویید: خواستم و تلاش کردم اما نشد! در آینده، دیگر دلتان نمی سوزد که فرصتها را بیهوده از دست دادید. شما برای بیست تلاش کنید تا به نوزده برسید! این قشنگتر و راضی کننده تر خواهد بود که نزدیک به هدفتان، قرار بگیرید تا فرسنگها و سالها دور از آن بیتوته کنید! موفقیت، یک تمرین روزانه است. هر روز با خود تمرین کنید که چگونه خود را برای فرصتهای درخشان آینده آماده نگه دارید. غافل نشوید و جسم و روان خود را مانند ورزشکاری که در انتظار مسابقات جهانی است؛ آماده ی موفقیت نگه بدارید. با یک موفقیت کوچک در امروز هم راضی نشوید. به خود بگویید من قابلیت این را دارم که بزرگتر و بهتر از این باشم! اگر اینجور فکر کنید خود را با رسیدن به موفقیتهای ناچیز در روز مشغول نمی کنید و با رسیدن به یک موفقیت، آن را مرحله ای برای رسیدن به دیگر موقیتهای بزرگترمیدانید. با من فقط از اقدامات عملی، و تلاشهای خستگی ناپذیر خود حرف بزنید. من منتظر شنیدن موفقیتهای هر روزتان هستم و شما را تا دیسیپلین تغییرتان همراهی می کنم. به امید موفقیت های بزرگتر و بیشتر...